Klanten geven het Leerwerkloket een 7,9

Afbeelding
logo landelijk

De dienstverlening van de Leerwerkloketten wordt goed beoordeeld. Mensen zijn tevreden over de dienstverlening en voor bijna iedereen heeft het Leerwerkloket een positieve bijdrage geleverd. Dit zijn de resultaten uit een structureel kwantitatief klanttevredenheidsonderzoek (KTO) onder 34 van de 35 Leerwerkloketten.

9 op de 10 mensen die gebruik maakten van de dienstverlening van het Leerwerkloket hebben daar wat aan gehad. Zo weten zij vaak beter wat bij hen past en hebben ze meer inzicht in hun mogelijkheden op de arbeidsmarkt.

Onze adviseurs krijgen een 8,2
Mensen komen vooral bij het Leerwerkloket met de vraag ‘Welk werk past bij mij?’ en vier van de tien ondervraagden geeft aan na een gesprek met een adviseur te hebben gesolliciteerd. De deskundigheid van de adviseurs wordt met een 8,2 dan ook goed beoordeeld.

In 2022 is er een soortgelijk onderzoek gehouden onder klanten van 26 Leerwerkloketten. De uitkomsten van het onderzoek uit 2023 zijn vergelijkbaar met die uit 2023.

Het KTO is uitgevoerd door MWM2 en liep van februari tot en met eind december 2023. De enquête is ingevuld door 2159 mensen.

Een samenvatting van het rapport vind je via deze link.
De complete eindrapportage vind je via deze link.